سالم زیبا

آموزش سلامتی و زیبایی

سالم زیبا

آموزش سلامتی و زیبایی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

بیلی روبین توسط تجزیه گلبول های قرمز در بدن تشکیل شده است. در واقع کبد به تخریب آن کمک می کند. سطح بالایی از بیلی روبین می تواند منجر به زردی شود. این اختلال با علامت زرد شدن پوست و چشم به راحتی قابل تشخیص است. چون در هنگام تولد، کبد هنوز قادر به پردازش بیلی روبین نیست، بسیاری از نوزادان با بیلی روبین بالا متولد شده و باعث ایجاد بیماری زردی نوزاد می شوند. این وضعیت موقت است که معمولا ظرف چند هفته به طور خودبه خود حل می شود. بر طبق اطلاعات جدید چندین مجله معتبر پزشکی در سراسر دنیا در این مطلب می خواهیم بگوییم که بیلی روبین چیست؟ همچنین معنای بالا یا پایین بودن آن و رژیم غذایی مناسب برای درمان آنرا معرفی می کنیم.

زردی یا یرقان چیست؟

کودکان مبتلا به زردی پوست، چشمان زرد رنگی دارند. این امر به خاطر وجود مقدار زیاد بیلی روبین در خون آنهاست. بیلی روبین ترکیبی زرد رنگ است که از شکست طبیعی سلول های خون به جود می آید. کبد بیلی روبین را از خون پاک کرده و آنرا به روده ها منتقل میکند تا از بدن خارج شود.

کبد نوزاد تازه متولد شده به خوبی کبد یک بزرگسال بیلی روبین را از خون او پاک نمیکند. زردی زمانی روی میدهد که تولید بیلی روبین سریعتر از قدرت کبد برای شکستن و دفع آن اتفاق بیافتد. اکثر انواع بیلی روبین به خودی خود درمان میشوند. انواع دیگر نیاز به درمان جهت کاهش سطح بیلی روبین دارند.

ادامه مطلب لینک زیر:

بیلی روبین چیست؟ 

  • ۹۸/۰۷/۱۸
  • شیما احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی